Târgu-Neamț – Iași – Ungheni.

Astăzi, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat contractul pentru realizarea primului tronson al Autostrăzii A8, care va lega Târgu Neamț (Moțca) de Iași și Ungheni. Asocierea de constructori Danlin XXL (lider), Groma Hold Ltd, Intertranscom Impex și Evropeiski Patishta a fost declarată câștigătoare cu o ofertă de 4,76 miliarde lei. Dacă nu vor exista contestații în termen de 10 zile, contractul de proiectare și execuție va fi semnat oficial. Durata totală de realizare a acestui tronson este de 46 de luni, dintre care 10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat importanța acestui proiect, menționând că constructorul și-a asumat, conform documentației de licitație, să prioritizeze execuția unui segment de 5,5 kilometri. Acest segment va asigura legătura între Moțca, DN 2 (secțiunea III a Autostrăzii Unirii-A8, lotul Leghin-Târgu Neamț) și Autostrada Moldovei A7 (secțiunea Bacău-Pașcani). Realizarea acestui segment prioritar trebuie finalizată în termen de 12 luni pentru a sincroniza proiectele.
Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos din județul Iași are o lungime de 27 kilometri și prezintă următoarele provocări tehnice:
- 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (inclusiv pasajul de la km 27, cu o lungime de 1.100 metri)
- 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri
- 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B)
Acest proiect reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din regiune și va contribui semnificativ la îmbunătățirea conexiunilor între județele Neamț și Iași.